tisdag 20 januari 2009

Att mötas av en komplimang

Kommer tillbaka från en lunch där Pojken sagt snälla saker. 

Möts av Hon bredvid som säger en ännu snällare sak.

Annars en lugn morgon där det mest spännande som hände var att jag var och köpte en påse Chokladsnitt till Greven aka Bertil på lyxkonditoriet bredvid.

Själv avstod jag från gottisar. Disciplinen är fortfarande riktigt bra. Som igår kväll när hungern kom smygande. Då är det riktig karaktär att inte sprinta ner till vare sig 7-23, McDonalds eller Sibyllan. Det blev inte ens en nattmacka.

Så genomled jag Idrottsgalan och måste säga att Peter Settman är fanimig helt vidrig. Maken till onaturlig och stel kille har jag aldrig skådat. 

Dougnuts pojkvän och Sören Carlsson står här intill och berättar Thailandsminnen. Sören drar till med en story om någon som blivit ihjälsparkad av en elefant. Då toppar DP den. Först tror man ju inte att det går att vara med om något värre. Än att bli ihjälsparkad alltså.

Men DP berättar om hans polare som var i en liten by och satte sig för att bajsa på marken. Då kom en massa grisar fram och åt upp det färska bajset i samma ögonblick som det föll till marken. Bisarrt är bara förnamnet.

Men jag hade nog ändå valt det framför att bli ihjälkickad av Dumbo!

Nu är den stora frågan för eftermiddagen:

Xperteleven, Youtube eller näsflöjt?

Inga kommentarer: