tisdag 6 januari 2009

Precis som det ska vara

Klockan ringer 06.50. Gnuggar sömnen ur ögonen och bestämmer mig för att faktiskt ta den här tvätt-tiden. Stuvar ner allt i ett påsklakan och baxar ner det till tvättstugan.

Alla maskiner fungerar. Jippie.

Lyckas förstöra en gammal ulltröja trots att jag VET att satte maskinen på 30 grader. Men vad då då.

Är egentligen trött som en gnu eftersom det blev sovning först vid 4-tiden eller så. Det var ju puckey för pojkar hela natten. Och bra snack med flera vänner som såg matchen.

Jag hade såklart förutspått klar kanadensisk seger, medan de andra var som obotliga optimister. Nja, inte dysterkvisten Polly då förstås...hon tyckte det var skitspel.

Efter tvätten, eller egentligen under eftersom den torkar nu, körde jag igång mitt Army Fitness Program. Situps, fällknivar och annat "gött" hemma på golvet. Nu e de allvar.

Framåt lunch blir det resa till Uppsala och Studenternas. Bajen mot Sirius. Måste bjuda på den gamla ordvitsen "bandy is a Sirius game".

Hoppas på lång skön trettondagspromenad efteråt. Om någon orkar haka på.

Sitter på gamla fina 7-23 och knattrar. Någon minusgrad ute och klarblå himmel. Yttre och inre harmoni. Ska snart hem och äta äggmackor till frulle.

2009...vi är på det nu. På ett bra sätt så här långt.

3 kommentarer:

Batterisyra sa...

Jag är ingen dysterkvist! Jag tyckte bara att dom va lite tröga... vafan tagga till sista 15 hjälper väl fan inte .. sen att domaren va ett rövhål kan man ju inte göra nått åt. Dom spelade riktigt bra sista minuterna.. synd att det sket sig. *sportkommentatorn Polly*

Sen erkänner jag ALDRIG att jag skrattade till vis ordvitsen där.. ALDRIG!

Bra jobbat med magövningarna.. jag har fan å kommit igång på rikt! Skitskoj .. NU jävlar! Nu kan man ju böra sänka Beach -årtal- till 2015 ;)
Nä men på rikt! NU jävlar!

En helt vanlig man sa...

Beach Boys istf Beach Gubbs

En helt vanlig man sa...

Beach Boys istf Beach Gubbs