onsdag 7 januari 2009

Fula farbrorn

Racketdoktorn ringde och undrade om jag skulle vara med i SM eller inte. - Klart jag ska, svarade jag. Och tänkte att jag inte hade riktigt koll på om jag var U19 eller U17-spelare. Så såg jag på mina gråa hårstrån och rynkiga panna. Nej, visst fan. Jag ska ju spela i H40.

Satt samtidigt och såg en match i Superligan i mjukbandy. När man var ung tänkte man på att det var speciellt när killar som var lika gamla som en själv var med. Sen var det lite konstigt när de började bli några år yngre. Nu kan man vara farsa till en del av dem. Men värst är...man är fan så mycket äldre än en del tränare också.

Exsambo Lea ringde och berättade att inflyttarna klagat på städning....Ja vad tror man ska hända om man lämnar ett halvt bohag i en källare och drar på semester istället. Lugn och ro med henne...Näru...

Bertil aka Greven sover borta i natt. Om nu nån vill veta.

Dagens händelse på jobbet var utan tvekan när en chef åt upp en glass för en anställd. Det är andra tider nu. Hårda såna.

Jag vill förresten ha en ball farmor jag också. Jag har knappt ens föräldrar kvar. Jo en halv. Eller 75%...

Nu ska här handlas middag i sena natten. Vad sägs om falafel med bröd? Sushihaket har hunnit stänga. Sen blir det hem å göra magövningar. För jag tänker inte låta Polly vinna tvättbrädetävlingen.

Fast hon viker nog ned sig snart. Det brukar hon ju göra i tävlingar med En helt vanlig man.

Couronne CHECK
Pingis CHECK
Boule CHECK
Krocket CHECK
TP CHECK
SDV CHECK
Spinning HALVCHECK (jag höll igen för å va snäll)
Alfapet FETCHECK
Flipper CHECK (första räknas)
Hockeyspel CHECK (hade du glömt den)
Badminton CHECK (lika bra ute som inne)

I morgon bitti ska jag dessutom försöka ge mig ut i löpspåret för första gången på jäkligt länge. Må va hänt att tightsen (som klär mig så fint) är på väg med expressbud från Studenternas. Det får gå ändå.

En av tjiferna kom förresten å fråga om jag ville gratisäta den här veckan. Kan väl offra mig då. Cajunkök...Jovars!

Räcker det så eller vill ni ha mer?

Hä blint nå!

4 kommentarer:

Batterisyra sa...

URSÄKTA MIG!!!!!!

Jag slog dej i pingis.. med vänstern...

jag slog dej i flipper... FAST att jag nästan aldrig har spelat .. och jag vill minnas att det INTE bara va EN mille mer .. utan MÅNGA mille...

SPINNING NEVER EVER!!!!!!

Badminton... Ja för att spela mot en som har skrutit att han ha spelat i allsvenskan .. så tycker jag att jag gjorde det bra med hans mamma och syster som åskådare.. som jag då hade träffat i tre sekunder. Å jag vann fan MÅNGA bollar.

Å förresten ... vem ha sagt att JAG gav mitt bästa .. jag e snäll jue...

Z sa...

"Dagens händelse på jobbet var utan tvekan när en chef åt upp en glass för en anställd."
Vem? Vilka var inblandade i detta traumatiska chockartade drama?

En helt vanlig man sa...

Det är såklart hemligt. Men kom och fråga kanske du får veta.

En helt vanlig man sa...

Du använde ett tjuvknep i vänsterpingis som man inte kan berätta om. Därför gör jag inte det.