torsdag 1 januari 2009

En oerhört enkel fint

Med en dribbling som inte var särskilt svår lyckades jag lura Polly att jag skulle sova. Sova...jag...eller hur!

Här ska bloggas!

Har äntligen kommit över en dator här uppe i Dalarnas skogar. Det är slagsmål om den mellan mig, Lotto, syrran och deras ungar. Greven aka Bertil vill nog också surfa på lite fina hundsidor, men han har datorförbud över nyår.

Hela dagen har tillbringats i sängen på övervåningen. En febersjuk värkande skalle har tvingat ne mig i viloläge.

Att man inte mår bäst visas nog av dagens meny:

Tre sug-alvedon, fyra Noblesse, två julmust och ett trasigt Digestive-kex.

Mmmm...tallriksmodellen eller nåt.

Övriga släkten spände på sig laggen och åkte runt på tomten. Det var knappast Tour de Ski...faktum är att det inte ens påminde!

Ett läskigt besked från Doktorn fd AVhandlaren i morse fick en att fundera på om 2009 också ska bli eländigt.

Men jag hämtar styrka i ett mess från Brudmagneten.

Det handlar om att 2008 varit tufft för mig men att jag till slut hanterat det riktigt bra. Och att 2009 också kommer att vara himmel och helvete. Det kallas tydligen livet.

Efter en dag vid radion och i telefon vet jag numer allt om Slaget vid Hastings, Tycho Brahe, Ingvar Kamprad och Svensktoppen.

Härligt!

4 kommentarer:

Batterisyra sa...

Säg bara till om du vill att jag ska lära dej någonting mer!..
Gu va jag e allmänbildad;)

En helt vanlig man sa...

Ja, visa mig Världen

Batterisyra sa...

Imorgon ska vi till Borås

Z sa...

"åkte runt på tomten"
För det första: Bor tomten vid din stuga?
För det andra: Känns det inte lite onödigt att åka runt på kraken så här efter hans stora jobbhelg???