torsdag 8 januari 2009

Det är en sådan dag


Vad roligt det är när det egentligen är en sådan dag då man skulle kunna bli förbannad på än det ena och än det andra. Fast den började i och för sig lysande när det låg en färsk Dagens Nyheter på hallgolvet och glänste efter morgonkissningen.

Undrar om jag hade fått fel, om någon skänkt mig en gratispremmning eller om jag själv tackat ja till något förmånligt erbjudande.

Ingen god frukost hemma men den skippade jag helt och hållet. Åkte istället till fryskalla Hellasgården och parkerade bilen på en öde P-plats. I med en tia och ut på milspåret.

Det var med halv fara för eget liv. Snöigt, isigt, kallt och tufft. Det gick skapligt bra att kuta men mellan 5 och 7 kilometer var det nästan så man fick gå eftersom det normalt sett är kala berghällar där. Vurpade en gång och drog handflatan i en vass sten. Men det blev bara ett litet blodigt sår.

Åkte hem och tappade upp badvatten. Lagade lunch under tiden. Bjöd på en äkta "jag" när jag inte orkade gå runt hela kylskåpsdörren för att ta ut mjölk, utan istället lutade mig snett över dörren. Varpå jag sen drog i nästippen i hörnet när jag skulle stänga. En skaplig kyss faktiskt. Så nu får jag väl joina Polly i "sneda näsors klubb".

Badet var himmelskt och köttbullarna goda. Ute på gatan var så min gamla bil inparkerad avbåde en lastbil och en paketbil. Jag satt ett tag och hummade innan jag bestämde mig för att ta cykelbanan fram till korsningen vid Myrorna.

Det gick utmärkt, och polisbilen som såklart mötte upp lät bli att börja blinka.

Så ringde Racketdoktorn och frågade om jag ville ha "BG 65" och 23 kilos tryck.

– Ja det blir nog bra, sa jag.

Nu ska det spelas frågesport på nätet! 


Inga kommentarer: