lördag 31 januari 2009

VM i sova dåligt

Vad skumt det är när man sover sådär fruktansvärt dåligt men ändå inte är vaken. Jag hoppade i säng vid 00.30 och som jag minns det somnade jag på rotmos. När jag är riktigt trött brukar jag föredra att somna på mage och liksom pressa ned mig i madrassen. Fråga mig inte varför, men det är väl något freudianskt behov.

Hela natten har jag farit runt som en guttaperka-boll och småvaknat till oavbrutet. Det har inte varit mardrömmar eller hemska ljud. Det har bara varit jäkligt osaligt.

Vaknade till på riktigt och det är riktig sovmorgon för att vara jag. Men rastlösheten var stark även hemma.  Kanske lite grann som att veckan kommer ikapp en när det blir lugn och ro.

Greven aka Bertil kämpar på mot en taskig bukspottskörtel och husse är inte jättekaxig i dagsläget.

Mamma kan nog ge sig själv en riktigt taskig bukspottskörtel om hon inte skkärper till sig nu.

Jag själv får spotta i nävarna och göra något vettigt av de sista 26 dagarna hos Röda Pricken. Sen får vi se om jag ska fortsätta hos Röda Rutan istället. Det är krokar utlagda i alla fall.

Dagen blir en brottningsmatch mellan slöande framför datorn, eller en runda i milspåret i Hellasgården. Just nu är det fördel datorn. Men det kan förhoppningsvis ändra sig.

Inga kommentarer: