torsdag 8 januari 2009

HAHAHAHAHAHA


Doughnuts pojkvän och jag har en eftermiddag där utmaningarna i Vetgirig duggar tätt. Jag slog honom i Luftwaffe med 3-2 men förlorade å andra sidan med 8-1 i Svensk medeltid.

Jag hittade en fruktansvärt tråkig tråd som ändå blev dagens överlägset roligaste.

"Rimma på kändisen"

Det var verkligen enkla frågor...

Visan skrevs av Johan Olof Wahlin och hans namn rimmar på sosseledaren Mona _ _ _  _ _ _

Författaren heter Unni Drougge och det rimmar på författaren Linda _ _ _ _ _ _

Redan på andra frågan ser jag dock hur DP:s klocka tickar iväg oroväckande långt och jag ställer vänligt frågan.

– Har du lagt av?

– Nej, svarar han. Men jag fastnade på den här jävla simhopparen som jag såväl vet vem det är. Jag har ju träffat henne säkert fem gånger.

Jag blir lite tyst och tänker. Varför har Doughnuts Pojkvän träffat henne? Hon är ju från Värmland.

– Har du, frågar jag sedan.

- Mmm, svarar han. Men jag kommer inte på namnet och vägrar ge mig.

Jag tittar på frågan igen.

"Mäster Olof skrevs av August Strindberg...och hans namn rimmar ju på _ _ _ _ _ _ _  _"

– Det finns väl inte så många namn som rimmar på Strindberg, säger jag försiktigt när över en minut har gått. Framförallt inte så många simhoppare.

– Vaddå, Strindberg? 

– Ja, det ska ju rimma på Strindberg.

– Men vad fan. Jag trodde det skulle rimma på Mäster Olof!

Till saken hör att det var en bild på Anna Lindberg dessutom. Och oss emellan:

Om någon kan hitta på ett efternamn som rimmar på Mäster Olof så skänker jag 1000 spänn rakt av!

3 kommentarer:

Anonym sa...

om man säger mäster Olov så kanske... Gorbatjov?
Men han ser nog inte riktigt ut sådär i baddräkt förstås...

En helt vanlig man sa...

Haha. Nej, och han var fan ingen mästare på simhopp va?

Bina sa...

Jag kan inte rimma på Olof, men om du ändå har tusen spänn över så behöver jag lite fler makeupsaker...