onsdag 14 januari 2009

Ramalla på Västbanken

Bra promenad på lunchen med Hon som liknar mamma som ung. Skönt för självförtroendet att gå runt bland svindyra villor i "Hälarmöjden" och se att folket som bor där inte har råd med så fina bilar.

Apropå bilar lärde jag mig en ny raggningsfras häromtimmen: – Ska du med och tvätta bilen?

Den ska jag prova nån gång när jag blir flörtsugen. Nu säger ryktet i och för sig att han som provade den fick nobben. Men det är klart, tjejen som fick den har ju knappast gjort sig känd som lättraggad.

Tom Strong är tillbaka på jobbet och där ligger man i lä i skäggjakten. Herre min skapare. karln såg totalt rabiat ut.

Kul litet samtal nyss när en man i 20-årsåldern ringde hit och ville bli min trainee. DP tyckte det var synd att det inte var en tjej. 

– Vi har nog av drasuter i den åldern, sa han och bligade surt mot Junior.

Träningsvärken i kroppen idag är i stadie DRAMATISK!

Fick ju för mig igår kväll att jag måste få upp snabbheten på hönsabollsbanan. Körde därför ett pass som påminde om den tiden när man faktiskt elittränade.  Fort gick det nog inte där på banan, men fan vad jag ville mycket i alla fall. Och svetten rann i floder. Det blir nog bra det här till slut.

Annars då?

Jo då!

Och Boltic går inte längre och lägger sig med Kiruna.

Nu ska jag "jobbe"!

2 kommentarer:

Batterisyra sa...

är hon inte ? Känd för att vara lättraggad alltså ?

En helt vanlig man sa...

Nej. Inte hon inte.