måndag 26 januari 2009

Med hammare i näven

Det var ett par dagar sen man använde rakhyveln och 24 timmar sen som det fanns schampo i håret. Ser väl ut som något av en flåbuse. Trots det tyckte exsambo Lea att jag såg piggare ut än på evigheter. Men just hennes omdöme är man väl lite tveksam över.

Vi möttes vid ett badhus för att genomföra hundöverlämning. Tyckte nog att Greven aka Bertil var gladare när han kom till mig än tvärtom.

I alla fall hade hon med sig en hammare som hon tjuvlånat ur The house of Terror och som hon nu lämnade tillbaka.

Jag hade ingen kasse eller något annat att ta den i utan klev iväg över Södermalm med en hammare i högernäven. Och som sagt med utseende som en yxmördare.

Undra på att folk gick ur vägen när de mötte mig.

Påminner om grannen Heinonen när jag för tusen år sedan bodde i V-h. Jag och exhustrun kom hem sent en kväll och såg att grannens dörr var uppbruten. Jag skickade in henne till oss och kollade sen försiktigt om det var några tjuvar i entrén. Ville inte kliva in och hamna i nåt skit utan gick in och ringde bylingen.

Farbror Blå kom med två konstaplar som gick in i lägenheten. Nyfiken som man var stod man ju och tjuvlyssnade vid dörren, och efter ett tag öppnade jag också.

Då framkom att grannen Heinonen kommit hem på fyllan och saknat nycklar. Men kofot hade han såklart med sig (det har väl alla....).

Han bröt upp sin egen dörr och gick in för att lägga sig och kvarta.

Det är vad jag kallar avspänt.

Inga kommentarer: