måndag 12 januari 2009

En lång lång dag

Kanske är det ett tecken på galenskap när man reser på röven från ett jobb och tar Essingeleden direkt till ett annat.


Så blev det i alla fall ikväll när man fick åka och stötta folket i Det stora huset. Här var det som vanligt. Trevligt folk och en del spring.

Ibland drabbas man bara av någon sekunds tvivel över hur viktigt sport egentligen kan vara. Det är knappast pulshöjande att se blekfeta pojkar med plastpinnar springa runt och försöka utöva mjukbandy. Och det direktsänds i en tv-kanal. Tittarsiffrorna måste ju vara runt 2 000 som mest.

Kvällens nyhet är annars att bröderna Sedin har sju syskon. Där ligger nästan Pexi i lä.

I morgon bitti blir det simning i Ekan. Har en bra deal med en av kollegorna här. Jag kör lite badmintoncoachning så får jag simträning i utbyte. Det du Polly!

Jag ska försöka klippa 2 000 meter på en gång när jag ändå är där. Vore kul om min gamle vän från duschen är där också.

Han som en gång stod och tvättade skrevet när jag duschade inför min simning, och sen stod och tvålade in samma skrev när jag kom tillbaka 35 minuter senare. Antingen var han exhibitionist, eller extremt smutsig.

Måste också citera en jäkligt bra story från Robert Lauls blogg

"Jag har precis fyllt i en ansökan för att bli insläppt i USA. Det är nya regler från 12 januari och ansökan måste göras till USA:s ambassad via nätet, trots att jag har arbetsvisum för USA.

Skrev jag att det aktuella landet var USA? Här har ni det en gång till – USA.

I alla fall, en av frågorna:

Har du någonsin varit inblandad i spionage, sabotage, terroristaktiviteter eller folkmord; eller var du mellan 1933 och 1945 på något sätt inblandad i förföljelseaktiviteter kopplade till Nazi Tyskland eller dess alierade?

Undrar hur många ja de får på den frågan?"

Inga kommentarer: