fredag 2 januari 2009

Svea, Alfred, Rut och Hanna

När jag var liten kunde jag almanackan utantill. Idag fixar jag bara första fyra namnen. Det är inte klokt vad mycket kunskap som försvinner på väg genom livet.

Greven aka Bertil och jag har legat i sängen i snart två dygn. Jag är dundersjuk och han visar sympati. Fan vilken myskorv.

Snart ska det ut och åkas på hala vintervägar. Kollade mina pigghjul häromdagen. Många piggar var det inte. Men schysst mönsterdjup.

Får väl göra som morbror Samuel eller Daniel. Ett bromsprov.

Han brukade göra det på vägarna i Lundsberg där han var lärare. Bromsprovet slutade alltid med att morbror Samuel eller Daniel körde i diket. Och fick ringa bärgning.

Å andra sidan har ju han en gång också åkt in på en OK-mack och sagt till killen i kassan:

- Unge man, vill ni sota bilen!

Inga kommentarer: