lördag 24 januari 2009

Miss Förstånd 2009

Alltså om jag kunde få chansen att byta kön
Skulle jag garanterat satsa halva min lön
På en sån komplicerad operation
Hos en kvalificerad läkarstation

Jag är inte intresserad av tuttar och sånt där
Nej jag har ett mera krångligt begär
Jag vill ha en kirurg som är stjärna
Och kan ge mig en feminin hjärna

Jag har en avsikt med min plan
Djärv och lurig som fan
Jag planerar att börja förstå
Hur kvinnor tänker och så

Då ska det aldrig mera bli bråk
Och samtal på olika språk
Då ska jag äntligen begripa
När man ska prata, och när man ska knipa

För jag har ju en osviklig förmåga
Att hos kvinnor tända en låga
Som snabbt blir en stor explosion
När dom intar försvarsposition

Och känner att mitt eviga snack
Allt mer liknar en anfallsattack
Ett totalkrig från olika håll
Där ingen har någon kontroll

Mitt inre längtar efter fred
Det finns ingen jag vill fightas med
Ändå pågår en massa tjafs
Till lands, till skogs och till havs

Boxningsmatcher rond efter rond
Som plågar mitt klena förstånd
Utan domare utan publik
Utan slag men med elaka skrik

Det skrämmer mig och gör mig rädd
För jag vill ju bara bli sedd
Som en trevlig och schysst liten vän
En bra typ bland krångliga män

I stället blir det så fel
Jag blir trasig men vill vara hel
Förtvivlad, förbannad och arg
Som en ensam ylande varg

Jag vill in i flocken igen
Tas emot som en kär gammal vän
Av alla som nyss stått och skällt
Men som nu bara säger nåt snällt

Det är strider som ingen kan vinna
Ingen man, och ej heller kvinna
För ingen av oss kan ju förstå
Hur den andra tänker si och inte så

Nej det enda som kan fixa sånt här
Tror jag ändå att helt enkelt är
Att båda parter säger nån dag
Det var du som var smart, inte jag



Inga kommentarer: