söndag 4 januari 2009

Det var inte receptet det var fel på

En del krångliga turer ledde till slut till att HP ringde mig igår och undrade om jag ville jobba istället för honom idag. Han låg under dubbla filtar och skakade. Samma symtom som jag hade någon dag innan. Men eftersom det är hårdare virke i mig så kände jag att jag kunde tacka ja.

Dessutom får man ju äran att jobba med De tusen rösternas kvinna.

Nu tänkte jag att jag skulle vara sådär lite söndagsmysig så jag messade De tusen rösternas kvinna och frågade om hon ville ha negerbollar eller kärleksmums på fikabordet.

Efter ett tag kom svaret: kärleksmums (givetvis utan förpliktelser).

Problem!

Den här helt vanliga mannen har aldrig bakat sånt. Han har fan knappt bakat överhuvudtaget.

Iväg till ICA och med benägen hjälp av Polly i telefon fick jag ihop de ingredienser som behövdes. Kassakvittot visade 576 kronor. Jag höll på att ramla baklänges. Men då visade det sig att den röda plastskålen kostade 189 kronor och inte 18 och 90.

Det var bara att gå till Kundtjänst och få stålarna tillbaka.

Hem till det som jag visste skulle bli bakandets Harmageddon.

Trots att jag följde instruktionerna till punkt och pricka lyckades jag bara få till två platta, svarta sotkakor. Som inte ens var värda att blanda ihop en glasyr till.

Jag kan absolut inte baka. Men det kan ju ha varit någon lurt med receptet.

Flera dagar med Greven aka Bertil har verkligen varit busmysigt. I natt somnade vi till slut i varandras famn och vaknade så flera timmar senare. Då vill man faktiskt nästan gråta.

Vi låg och tittade på Sportspegeln från 1990. Har haft några supernostalgiska dagar framför videon med allt möjligt från den tiden. Hittade till exempel en inspelning från ett program som hette Mejeriet och visades på SVT. World Party var musikaliska gäster och jag och Brudmagneten tog tåget ner till Lund för att se dem spela fem låtar live. Sen skulle vi sova hos Brilla. Men han nobbade. Så vi fick gå till tåget och åka hem igen.

Apropå tåg hoppas jag att allt kommer falla väl ut för Doktorn och telningarna i morgon. Känns som att det vore rättvist med en helt problemfri resa för en gångs skull.

Jag ska förresten själv på resa på tisdag. Hammarby Bandy lånade ju in mig som sån där spikare häromdagen. Och belöningen blev en Pytt i panna-lunch samt resa till Studenternas på tisdag. Sirius-Bajen. Kul!

Och på Zinken vet de numer allt om Band of Horses.

Så där då. In i dimman i Zagreb!

3 kommentarer:

Batterisyra sa...

Du var duktig som försökte iaf *fniss*
Prova ikväll igen! Heja du!

Batterisyra sa...

bara för att man är av / har "hårt virke" betyder det inte att det funkar bra .. tro mig jag vet ... ;)

En helt vanlig man sa...

Var det inte murket mjukt virke?