torsdag 22 januari 2009

En naken man i mitt badrum

Vid pass klockan 10 i morse uppenbarade sig plötsligt En helt naken man i mitt badrum. Det var Brudmagneten som tittade förbi på frukost. Helt oväntat ville han börja med att låna duschen eftersom hans eget varmvatten varit avstängt några dagar.

Sen blev det frukost och bra snack i köket. Tyvärr drack vi upp det sista av mitt favorit-te. Earl Grey/Mango. Men det lär gå att få tag på nytt. Kom förresten på att om någon vill ge mig en present så behövs en tekanna.

Därefter en promenad till Ekan där det pågår internationell tävling i hönsaboll. Brudmagneten och jag bestämde att vi ska spela i morgon. Men vi får hålla till i en hall en bit därifrån. Sen började han yra om gemensam träning en gång i veckan. Och att vi skulle springa ihop...Men huvva...han är ju liksom vältränad.

Natten var kaotisk efter en stökig kväll som dock avslutades med bra prat.

Efter mycket kuddbrottning föll jag i sömn och då tog såna där konstiga drömmar över. Jag drömde att jag satt hemma i fotbollsspelaren Christian Järdlers kök och skulle intervjua honom. Hans pappa, som var Sten-Inge Fredin, krävde att få sitta med och svara på alla ekonomiska spörsmål.

Ännu sjukare var dock att hans mor under intervjun stod i ett rum bredvid och bakade bröd. När hon var klar och bjöd på mat drog hon undan en handduk och visade ett bröd som var ungefär 5x3 meter stort. Och doftade oregano.

Jag förstår inte varför jag drömmer om sagda Järdler nu när jag ändå måste drömma om en fotbollsspelare. Det finns ju 10 000 till minst. Bara i Syd-Sverige.

Drömmen gick vidare mot Polen där jag plötsligt befann mig på resa. Och allt gick ut på att jag i varenda affär blev mottagen som en konung eftersom jag hade en unik zloty-sedel som jag betalade med.

Den var på 52 zloty och alla kassörskor synade den mycket noggrannt innan de log sina tandlösa leenden.

Fick frågan idag om jag börjat färga håret. Märkligt nog är det ju så att där alla vänner blir gråhåriga så blir jag bara mörkhårigare. Skumt det där.

Nu ska det jobbas.

Inga kommentarer: