tisdag 27 januari 2009

Jag hör vad som spelar, för låt!

Ensam i sängen på ett motorhotell
Ensam i sängen även i kväll
Ensam i sängen tv:n står på
Ensam i sängen en gång var vi två

Från krogen intill hörs röster nånstans
Från krogen intill det spelas till dans
Från krogen intill syns flammande ljus
Från krogen intill ett svävande rus

I huvudet maler en önskan konstant
I huvudet maler falskt eller sant
I huvudet maler en tanke på gråt
I huvudet maler ordet förlåt

10 års sorg kan aldrig bli bra
10 års sorg kommer jag alltid ha
10 års sorg finns med mig i livet
10 års sorg så sant som det är skrivet

TV:n har tystnat jag hör andra ljud
TV:n har tystnat å herre min gud
TV:n har tystnat å nu får jag höra
TV:n har tystnat det som smeker mitt öra

Är bandet som spelar jag lyssnar till orden
Är bandet som spelar det bästa på jorden
Är bandet som spelar en dröm nästan våt
Jag hör vad dom spelar, dom spelar FÖR LÅT!

-En helt vanlig man-

Inga kommentarer: