onsdag 14 januari 2009

Morfar döper ju allihop

Kommer till det stora huset på och sitter och snackar med alla möjliga. Det är Kvinnan med tusen röster. Hon som heter likadant som Doktorn fd Avhandlaren. Hjälmkillen och TV-kändisen.

Vi kollar lite bilder i datorn och plötsligt utbrister TV-kändisen:

- Men det är ju han.

Hon pekar på morfar och undrar om det är så att han heter ett visst namn i efternamn.

Jag kan inte annat än bekräfta och hon kastar sig på telefonen och ringer sin mamma för att kolla om det var morfar som döpte henne en gång för hyfsat många år sedan.

Visst var det så.

Morfar har alltså inte bara döpt mig och syrran. Han har även vigt mamma och pappa. Döpt TV-kändisen (som är lik exsambo Lea och skådisen Patricia Arquette). Och också Anitra Steen. Som för övrigt heter Anitra för att morfar sa det vid dopet. Hon skulle heta Anita men hennes föräldrar tyckte Anitra lät finare när de hörde det. Så de ändrade.

Rolig replik från TV-kändisen när jag berättade att jag en gång sagt till exsambo Lea att hon var lik en kändis.

- Men jag undrade vad du menade för kändis. För jag kunde ju inte tänka at jag är kändis.

Inga kommentarer: