måndag 12 januari 2009

Måndagar med Puffa

Doughnuts pojkvän pratar potentiella ragg på morgonen och lanserar det för mig okända uttrycket Puffa. Puffa är en kvinna som väger några kilo för mycket tydligen. Puffa plus är en kvinna som väger många kilo för mycket.

För mig är Puffa detsamma som Greven aka Bertil gör och som man sen får plocka ned i en svart påse. Och vem vill dejta hundskit?

Tydligen kan man bli puffad på det däringa Facebook också, och det låter ju ärligt talat sådär.

Pojken är tillbaka på jobbet efter ett halvårs pappaledighet och han såg väl inte direkt lycklig ut när jag hälsade. Men å andra sidan är den bistra lunchkvartetten åter komplett igen. Men jag vågar mig faktiskt inte på en lunch direkt idag utan softa lite med Hon bredvid istället.

För övrigt sa Helsingborgskan en bra sak igår. 

Två svåra val just nu:

Jobba eller toklyssna på Evert Taube?

Jag lånade en grym box häromdagen med elva Taubeskivor från skilda epoker. Och drar jag väl igång den i lurarna lär jag sitta och drömma mig till Argentina under hela förmiddagen. eller om möten i monsunen. I nästa blogginlägg lovar jag berätta om mitt och Leas äventyr på Ängön. Där jag satt i knät på en galen kärring inför ögonen på en förvånad Lasse Tennander. 

Inga kommentarer: