onsdag 28 januari 2009

Tre män i en soffa

Den som går på fotboll ofta har kännedom om Falcon-soffan där tre polare får sitta och se matchen på bästa plats. Jag tror en del arenor kör samma koncept i ishockey också. Då ser det väldigt trevligt ut.

Men hur fan ser det ut hemma.

Det finns starka planer på att ha en "tre-glo" hemma med Brudmagneten och La Fleur. Brudmagneten ska bara Asien-semestra lite först.

Jag har väl egentligen inte brytt mig tusenfalt om att få ordning i min lägenhet, och en trädgårdsstol har fungerat som komplement till den sköna lila soffan.

Det gick lysande när det var massor va folk från gamla klassen hemma. Och är man bara två som umgås fungerar soffan bra. Fyra funkar också för då blir det lite blandat.

Men tre än en jobbig grej.

Alltså fick jag arslet ur vagnen och for iväg och köpte en ny fåtölj häromdagen. Ingen lyxig utan bara en vanlig bruksmodell från IKEA. Kostade på mig en ny klädsel i alla fall.

För allvarligt. Hur gay är det om jag, Brudmagneten och La Fleur sitter på rad och kollar en fotbollsmatch?

Vem ska sitta i mitten?  Får man dra upp fötterna under sig? Och gör det något att soffan är lila?


Inga kommentarer: