fredag 13 februari 2009

Att stå utanför det gängse

Jag tänker på två stycken stukade själar
Hur mycket orkar en människa ta emot
Jag tänker på två stycken slitande trälar
Hur mycket tål man från en idiot

Sårade hjärtan tömda på blod
Vill aldrig mer känna pina
Jag tror jag aldrig förstod
Hur mycket jag skulle grina

Jag tänker på två stycken kämpande trälar
Rädda för löften och krav
Jag tänker på två stycken sörjande själar
På livets stormande hav

Är evig vänskap ren utopi
En omöjlig osann illusion
Måste kamrater till sist bli
Fångar i en trist relation

Jag tänker på två stycken krigande själar
Utan längtan efter ännu en famn
Jag tänker på två stycken dödströtta trälar
Sökande sovplats i en trygg hamn

Frihet är ordet vi båda behöver
Nyckeln till inre harmoni
Fångenskap kväver och söver
Och slutar i panikens skri

Jag tänker på två stycken frigivna trälar
Utan en elak kapten
Jag tänker på två stycken livsglada själar
På lyckliga dansande ben

Vänskapsrelation som är cool
Låt det fortsätta vara så
Den har klarat sig ända sen i fjol
Jag tror vi kan överleva då

-En helt vanlig man-

3 kommentarer:

Batterisyra sa...

Hmm.. är det meningen att man(jag) ska fatta ? Fint va det iaf ...

Anonym sa...

Jättefint. Och evig vänskap finns. Jag lovar. Men man får jobba på den som med alla relationer.
/Z

Anonym sa...

Bra skrivet!
/L