torsdag 5 februari 2009

På lunch i gamla trakter

En trevlig lunch med Lindhy som sällskap i en skinnsoffa djupare än Marianergraven.

En del skumma ämnen men annars mest bra prat. Och fan så god mat från Thaien.

Sen till jobbet där det mesta löste sig genom en briljant surfning och ett lyckat telesamtal. Och så blev Bobby Ewings mamma glad av bara farten.

En av de två i receptionen frågade om jag visste hur man får tag i en stuga i Rättvik under Classic Car Week.

Jag var i Rättvik under Classic Car Week i fjol, och jag kan säga att det finns 143424253 ställen på jorden där jag hellre skulle vara än just där just då.

Drängfylla i all sin prakt. Ren vämjelse till och med.

Men å andra sidan minns jag att jag berättade det för Polly, och hon fick nåt drömmande i rösten och längtade hem.

Idag är det tre veckor kvar till frigivning.


Inga kommentarer: