onsdag 4 februari 2009

Skäggiga män äter middag

Ikväll ska jag jobba tillsammans med Amerikanen. Vi ska ut på nåt sådär lagom upphetsande jobb i södra förorterna. Såna kvällsaktiviteter brukar börja med att vi tar en middag nånstans.

Antingen blir det svulla i kolossalformat på Palmyra eller så en Sushi-laddning i köket på en annan våning.

Nu har jag redan ätit Japansk sill idag, och fan vet om jag egentligen är jättesugen på Kebabtallrik modell grande.

Då finns nödutvägen spaghetti från Därmed Pasta!

Annars brukar jag bjuda på en liten spännande egen variant när jag far åt det där hållet. Jag glider in på IKEA och lassar in en portion köttbullar. Bra och billigt. Och så skönt att sitta där bland alla ångestpar som hålögt tittar på varandra innan de går ner och försöker hitta en hall-lampa eller sovrums-matta som ska laga deras trasiga relation.

Cynisk, moi?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Maj gaad...vad har du för referensramar....??

Anonym sa...

Jag syftade på:

"Och så skönt att sitta där bland alla ångestpar som hålögt tittar på varandra innan de går ner och försöker hitta en hall-lampa eller sovrums-matta som ska laga deras trasiga relation"

En helt vanlig man sa...

Mina egna....från förr.