onsdag 18 februari 2009

Det blev en JÄVLA bra dag!

Minns ni att jag skrev nyss att det här skulle bli en bra dag? Klart att ni minns, eftersom det var ungefär en kvart sedan jag skrev det. Efter det inlägget satt jag kvar en stund vid datorn och micklade lite, och så fick jag för mig att jag skulle gå in på en viss artists webbsida.

Han har ett turnéprogram där som ligger kvar år från år. Hittills har inte funnits någon flik för 2009 eftersom artisten i fråga håller på och avslutar jobbet med sin nya skiva. Men så nu...hjärtat började faktiskt bulta lite nervöst och jag körde en liten knektöppning när jag lät pilen söka upp den lilla rutan...så....KLICK!

Datum: 2009-04-30
Var? Nynäshamn, Old Bell
När?
Hur? Med Band


Den som läst bloggen tidigare vet vem det här gäller. Och hur oerhört speciella de här bandspelningarna är. Normala människor springer omkring och är uppe i varv för att få se Madonna eller Springsteen eller så där. Själv har jag maxpuls nu för att få krypa in på en kyffig bar i Nynäshamn och ännu en gång få höra:

"Så tätt, tillsammans, sitter vi Jerry och jag i Jerrys Chevrolet, och lyssnar på Stones, sjunger deras ord, och ler".

En av de sånger jag älskar allra allra mest, och som bara spelas på konserterna med band.

Midnatt i city

Normalt sett är jag inte killen som blickar framåt i almanackan. Men nu kan jag bara säga:

– Men kan det bli Valborg snart eller?

1 kommentar:

Batterisyra sa...

=) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =)

Kan jag .. så kommer jag .. =) Hoppas inte X-jobbet sabbar det bara .. =/