torsdag 19 februari 2009

Märkliga e-brev

Jag fick ett sånt där märkligt e-brev på morgonen av en av de som bestämmer. Tydligen ska det vara chicken race in i det sista här på Röda pricken. Men de som känner mig bra vet att jag inte tänker ge mig i den här striden.

Precis som jag faktiskt drömt och önskat ser sista veckan ut att börja likna en bild av Karl-Bertil Jonssons triumffärd på juldagsmorgonen i sällskap med pappa Tyko.

Jag gör ett par väldigt bra jobb för tillfället. Folk som jag jobbat länge med frågar mig bra frågor när jag berättar att jag ska sluta. Som en man jag pratade med efter lunch idag.

– Hur är det med dig då? 

– Jo det är bra. Jag ska sluta på Röda pricken efter 12 år. Lägger av nästa vecka.

– Jag antar att man ska gratulera!

Så berömde Liljan mig för bra jobb och sa att det var tur att det var just jag som var ute på uppdraget. Med en färsking kunde det ha kärvat.

Den där mannen lärde mig två sköna ord förresten. Fast från hans sida var det rena felsägningar.

MÅNGFACILITERAD

KLINTERIER

Det han egentligen ville säga var förstås mångfacetterad och klientel.

En sak från morgonen också. Var i Ekan och kajkade lite bröstsim när plötsligt Lasse Frölander och Stefan Nystrand dök ner på en bana bredvid. För er som inte vilka dessa är kan jag berätta att båda tillhör den yppersta världseliten i simning.

Efter att ha sett dem dra på ett par längder kan jag enkelt konstatera:

– Jag tillhör inte samma världselit. Det inte ens påminner, som finnen sa.

4 kommentarer:

Z sa...

Konstaterade du inte det i ett annat inlägg för ngn månad sedan? I allafall ang SN?????? Eller jag kanske är helt förvirrad...?

En helt vanlig man sa...

På Röda pricken återanvänder i allt. Även blogginlägg.

Anonym sa...

Coolt. Kan man springa ifån dom? Alltså om dom simmar!

En helt vanlig man sa...

Jock: ja, om du gör 50 meter på runt 21 sekunder.