onsdag 18 februari 2009

En ljus sol väckte mig

Vid 3-tiden i natt vaknade jag till på soffan fullt påklädd. Jag tror jag hade sett ungefär 2 minuter av CSI. Är det någon som kommer ihåg något mer än att ett plan störtade på stranden, och att den där tuffa Horatio stod och sa att det var mord?

Jag klädde av mig och stapplade i säng och kom faktiskt ihåg att sätta en väckarklocka på lagom tid. Jag har ju den konstiga förmågan att vakna på en bestämd tid utan larm, men man måste säkra upp ibland.

Några minuter innan jag skulle vakna på artificiell väg slog jag upp min egna korpgluggar. Det var alldeles ljust i lägenheten och jag hann tänka att något var fel.

Så fick jag tag i mobilen och kollade med suddiga ögon på displayen. 7.13!

Fatta, mina vänner. Klockan är bara 7 och redan badar Söder i ett fantastiskt solhav. Såna här dagar kan inte bli annat än bra.

Rufsig i håret och med svartmuskigt skägg pallrade jag mig ner till bilen för at åka och lämna den på jobbet. Surt det där, men jag var tvungen att ha den igår kväll.

Fick vända halvvägs eftersom jag glömt prylar som jag skulle låna ut till Lunkan. Men det gick bra. Så länge det inte är jag som pröjsar vägtullarna kan jag gärna åka fram och tillbaka 20 gånger.

Nu lutar det åt en löprunda hem. Skor och joggingbrallor är på (mmmmmm, Doktorn....joggingbrallor.....) eller så kanske en simtur i Ekan om nån timme.

Vi får enna se.

Hmmm, givande inlägg va....

Inga kommentarer: