lördag 21 februari 2009

Hur länge?


Jag känner oftare att jag tycker om dig
Längtan blir starkare 
Det är en omtycknad som gör mig glad
Inte orolig och nervös
Hur länge kan det vara så

Jag känner oftare att du är min vän
Närheten växer
Det är en vänskap som gör mig trygg
Inte förtvivlad och stressad
Hur länge får det vara så

Jag känner oftare att jag vet vem du är
Kunskapen ökar
Det är en kännedom som gör mig försiktig
Inte påflugen och intensiv
Hur länge ska det vara så

Jag känner oftare att jag bryr mig om dig
Ömheten stegras
Det är en ombryddnad som gör mig varm
Inte upprörd och jagande
Hur länge lyckas det vara så

Jag känner oftare att du är viktig för mig
Tryggheten kommer
Det är en viktighet som gör mig lugn
Inte stöddig och egoistisk
Hur länge kommer det vara så

Inga kommentarer: