torsdag 19 februari 2009

Det luktar basilika här

Efter några veckor med billig frisyrgele från Hemköp gjorde jag slag i saken och gick ner till frippan och köpte lite äkta vara. Grym skillnad och plötsligt ser man ut som sig själv igen.

Fidel och pojken hävdade dock att jag såg ut som en "tjackis" på lunchen. Och det kanske i och för sig är svårt att förneka.

Nås av oroväckande nyheter från norr där det läcker på gatan. Så kan det gå om folk i husen duschar för länge och för varmt. Rören pallar inte sånt. Det vet alla gamla rörpulare.

Var förbi Ticnet och hämtade biljetter till Thåström nyss. Ska bli kul. Otippad kvartett där. Jag, syrran, Bobby Ewings mamma och Bobby Ewings pappa. Om han inte har kryckor förstås.

Bobby Ewings mamma har tjatat i veckor om att få sina biljetter, och nu ligger de i tryggt förvar under hennes tangentbord.

Kul för mig att jag inte fått pengar av min syrra än. Det hade jag glömt, och det betyder att jag har 350 spänn upp där. Lovely!

2 kommentarer:

Z sa...

Man tackar!!!! Glad överraskning så här via bloggen efter lunchen!!! :-)

Batterisyra sa...

AAAh .. så du menar att det ligger ett par biljetter till thåström under ett tangentbord på röda pricken .. man kanks eska ta å kopra dom .. Lovley ;)

Nä skoja bara .. jag ska sitta här å lukta illa å svära över att jag inte har nå vatten ... Lovley .. NOT!