torsdag 12 februari 2009

Dagens schema

07.54 Väckning

08.22 Uppstigning

08.34 Sätta på tv:n

08.58 Gå till ICA

09.13 Betala på ICA

09.24 Äta frukost

09.36 Ställa in TV-kanaler

10.00 Kolla storslalom

10.40 Fixa in DVD och digitalbox i tv-bänken

Ja, så såg förmiddagen ut hemma på Söder.

Resten av dagen lär gå åt till jobb. Ska träffa både världselit och lokal pöbel.

Sen dubbel hönsaboll under kvällen.

Först riktig match klockan 19 i Botkyrka. Sen hoppas att det går så pass fort att jag hinner till Enskede för att göra upp med Stor-Stefan i några set singel.

* * *

Och precis nu dagens största skratt.

Hon brevdvid kommer stressad in och svär över att hon tvingats köpa lunch på Pressbyrån.

Så tar hon upp en triangelformad smörgås ur ett paket.

– Åh, en trekant, säger jag.

Hon bredvid börjar garva.

– Ja, det är inte illa på en torsdag. Man kanske skulle ha tagit en renklämma i stället.

Då börjar jag garva ännu mer...


2 kommentarer:

Lovisa sa...

Tack för schemat! Nu känner jag mig lugn ;-)

En helt vanlig man sa...

Vad bra :o)

Vill du veta mer kan du få det i ett privat meddelande :o)