måndag 9 februari 2009

Har du biljett?

Går förbi säljavdelningen och en av kvinnorna tittar upp och frågar vad jag ska göra när jag slutar på Röda Pricken.

– Jag vet inte, svarar jag ärligt.

Hon låter lite bekymrad och ställer frågan med lite mer allvar i rösten. 

– Men vart ska du ta vägen?

Då svarar jag  eftertänksamt men ändå obekymrat.

– Someplace where I get room.

Det är då en manlig säljare längst in i hörnet, utan att röja en min, smyger iväg ett svar som gör den här dagen riktigt riktigt bra.

– Har du biljett?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inte hängt med så länge, tyvärr. Vad är det för jobb du är på väg att lämna? Röda pricken alltså. Securitas är det första jag kom att tänka på....*nyf*

En helt vanlig man sa...

Men det är ju hemligt. Fast det är inte Securitas.

Anonym sa...

Fortfarande nyf.....

Äsch, Securitas har ju tre prickar

Anonym sa...

Jag har funderat lite till....

Du är fotograf!

...eller kanske journalist.