torsdag 12 februari 2009

Var vänlig respektera skogränsen



Kom till hönsabollshallen i god tid efter att ha stökat undan ännu ett jobb i par med Bobby Ewings mamma. Nu var vi i en simhall och pratade trängsel.

För att inte smutsa ned på golvet i simhallen får man antingen går barfota eller sätta på sig såna där grymt snygga skoskydd. Jag valde skoskydden för en gångs skull. Det där blev förresten en snygg ordvits :o)

Sen kastade jag mig i bilen och hade ett skönt samtal med The Fan Man som berättade mer om sin uppfinning Paraboltelefonen. Han hade även uppfunnit eller installerat en övervakningskamera som bara fungerade på natten. Verkar hur bra som helst.

Färden gick alltså till Rough Hoods i Botkyrka och där såg allting ut som vanligt, dessutom luktade det likadant. Och tamejfan om det inte var samma spelare också som när man spelade på högre nivå förr i tiden.

Finns en legendarisk rubrik på en tidningssida med stor bild på mig och Den Långe.

STRYKPOJKAR

Det var en säsong när inte mycket lyckades.

Bättre ikväll när vi vann med 6-2 efter en del showande. Jag och Mellan-Limpan imponerade i alla fall i dubbel.

Men det här med skogräns. Jag tycker det är grymt skönt när man inte kan respektera detta. Men ändå försöker. Kolla röran i hallen :o)

Det vore grymt fynd-läge för den där sköna skotjuven från USM. 

Inga kommentarer: