tisdag 10 februari 2009

Semmelsug

Idag var det tufft att gå förbi det fina konditoriet. Semlorna fullkomligen fyllde fönstret och min mun skrek likt krukväxten i Little Shop Of Horrors:

– FEED ME!

Men jag stod emot suget och tog en promenad till jobbet istället. Det finns ju liksom skorpor och Mariekex här.

Har haft tre ganska tungsinta telefonsamtal idag med syrran, mamma och exsambo Lea..så det snurrar väl lite i pallet nu minst sagt. Tog ett snabb-bad efteråt men hade icke ro att stanna i karet mer än fem minuter.

"Tusen tankar, miljoner ord i minuten"

Här på jobbet börjar allt mer trä synas på skrivbordet. Det kan nog bli okej lagom till Junior ska ta över.

Var förresten inne på Telia och kollade hur jag ska göra när jag ska skaffa egen mobil sen. Fullmakt krävs tydligen. Men jag får ju i alla fall behålla mitt gamla nummer. Skönt. 12 års vana typ.

Sen är det ju Pilatus att man hittar en mobil man skulle vilja ha, och då visar det sig att just den kommer att kosta 2 495 :-

– Men du får den här gratis med abonnemanget!

Jo, men gissa varför...fulare än fulast!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läste först fel och tänkte, va f...Slemmsug!!!

Ha, ha! Undrar vad han har den till?

Semlor! Vilken karraktär. Duktig du! Önskade jag kunde motstå. Lyckligtvis passerar jag inget konditori på vägen till bilen, tack och lov men situps blir det ikväll, så lite duktig är jag...

En helt vanlig man sa...

Var det slemsug som Omars polare bjöd på igår?

Anonym sa...

Där satt du huvudet på spiken. Kolla in bilden när han lägger ut slemskummet. Tur att det inte finns luktdatorer för du vill inte vad mattan stank efter hans besök!!!