onsdag 25 februari 2009

Kära doktorn


Ett längre samtal med Doktorn fd Avhandlaren har fått till följd att jag nu sitter här och funderar på hur många semlor jag ska hinna trycka i mig innan kvällen. Det har nämligen berättats både om Sveriges godaste semlor, och hur många ett barn kan äta på en dag.

Jag är något av semmelexpert, och när någon pratar så länge och så mycket om hetväggar rinner snålvattnet till.

Fast jag lär som mest unna mig en Delicatoboll i puckeyhallen om några timmar. De är gratis.

Och ska sanningen farm lär jag rata även den. Jag sparar mig till morgondagens bullfest.

Dagens happening var "the last but one supper" med FIdel, Pojken och Tom Strong. Fidel höll svår världsklass. Ord som sades var:

"Svartfot", "Bruntunga", "Jävlar", "Hålla koll"!

När han går loss så är han underbar. Det är något jag kommer sakna mycket.

Skrivbordet är rensat både på riktigt och på datorn. Och idag slog En helt vanlig man till rejält och åkte och köpte en dator. Mitt livs andra egna. Den första fick jag av exhustrun i fölsis nån gång i mitten av 90-talet. Mac då. Mac nu.

Men man är nog inte så smart när man åkert till McDonalds och försöker köpa en Macbook. Tjejen i kassan glodde som om jag vore spetälsk.

Ska bli skönt med burk hemma i fortsättningen, även om man så klart får passa sig för att bli internetberoende. Jag har ju vissa tendenser ditåt.

Fast det ska nog gå bra. Säger som Arne Tammer: Ge mig en kvart om dagen"!

Inga kommentarer: