fredag 13 februari 2009

La fleur incredible

Efter en lång dag på jobbet bestämde jag och La Fleur att det var läge att gå ut och käka. Kontigt nog var det byst på söderkrogarna och vi fick leta på fem ställen innan vi hittade bord på Sonjas Grek.

Lite ovanligt att för en gångs skull inte sitta och välja trerättersmeny med olika val för alla runt bordet. Utan mer käka vanligt.

Jag har ju under flera år jobbat som krogrecensent, men det äventyret är över nu.

La Fleur är svag för kyckling medan jag själv hittade en suverän fläskfilé med rostade grönsaker, tzatziki och friterad potatis.

Nyttigt?

Nä!

Gott?

Ja, som fan!

Bra snack under middagen, även om La Fleur som vanligt var halvt fjättrad vid mobilen. Men vad fan, är man omnämnd till och med i tidningen Längd så får man nog slita...

Det var en sån där kaos-dag för mig när jag lyckas välta prylar till höger och vänster. Jag förstår vad Polly menar när hon beskriver hur det är att umgås med mig.

Jag lyckades med konststycket att välta en vattenkaraff i mitt eget knä. Skönt våt fläck i skrevet.

Jag krockade bröst mot bröst med en servitör som var millimeter från att tappa en tallrik och avslutade med att drämma höger jackärm i plytet på en servitris när jag klädde på mig.

Men innan dessa fadäser hade den fantastiske La Fleur överraskat med att bjuda på kvällens mat.

Tack som fan din gamla uv.

Medan han cyklar hem i Stockholmsnatten gör jag halt vid Nytorget för att skriva dessa rader.

Vet ni vad som hände när jag gick in på 7-23?

Jo, jag tacklade ner 40 Läkerolaskar på golvet.

Fredagen den 13:e någon?

För övrigt redde det ut sig :o), det där jag skrev om förut. Man behöver bara en riktigt bra Doktor!

Och att jag själv inte är så mongo.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fummelpelle! Kul kille du!