tisdag 17 februari 2009

Varför känner vi varandra?

Var på riktigt trevlig middag hemma hos Tjejblomman igår kväll. Strömming och mos och efter det blandad sorbet. Klassisk FFF-replik när hon skulle plocka fram efterrätten.

–Jag har lite sorbet över.

I frysen stod fyra paket staplade på varandra.

FFF är detsamma som fastförhållandefetma. När man ligger på varsin soffa med varsin chipspåse och goffar.

Sen vidtog bra prat med de vanliga diskussionerna. Vi har någon tendens att hamna i livliga debatter med många intensiva ord, även om vi egentligen är djävulskt överens. Igår gällde det om Jelena Isinbajeva var värd att skriva om.

Tjejblomman och jag har känt varandra länge, men igår kom vi på att igen av oss kommer ihåg hur vi egentligen lärde känna varandra och blev kompisar.

Det är i alla fall nästan 10 år sedan var vi överens om. Och en anledning var tydligen att jag varit väldigt snäll mot henne en gång för länge sen, och det är ju en bra anledning får jag säga.

Jag minns mer att hon och jag jobbade kväll en gång och jag hade tagit med mig en påse bilar och en påse Brio till jobbet. De tog slut på under 20 minuter. Och allt hamnade i Tjejblommans mun. När sista Brio-biten var upptuggad log hon glatt och sa:

– Oj, ursäkta!

Inga kommentarer: