lördag 14 februari 2009

Bjuden på fest med bystiga blondiner

Plötsligt vid 21-tiden kom det en direkt otippad inbjudan på mailen.

"Ska du hänga med på fest med tidningen Moore"?

För den som inte känner till den tidningen kan jag säga att det är Bingo Rimérs skapelse (tror jag) och att den mannen och jag kanske inte direkt delar kvinnosyn.

Länk till tidningen Moore

Ännu roligare blir det när jag ser mig själv i spegeln den här kvällen. Ja, i och för sig varje kväll kanske, haha!

Rufsigare och långhårigare än på evigheter, en sån där krånglig tröja som gör att t-shirten under ser ut som en ankstjärt som tittar fram.

Till det stinkande gamla Nike-dojjor. Fan, man hade nog haft en brud på varje arm innan klockan slagit 23.

Egentligen borde man ju snarare hänvisa till ett gammalt inlägg i debatten från förr.

"Hur känns det för en fjortis att se alla namn skrivas upp på svarta tavlan och upptäcka att inte en enda klasskompis har röstat på henne?Hur känns det för en fjortis att se alla namn skrivas upp på svarta tavlan och upptäcka att inte en enda klasskompis har röstat på henne?

Jag skrev alltså ett debattinlägg för länge sen om hur fel det är att göra Lucia till en skönhetstävling. Exsambo Lea var med på ett eller två hörn och poserade i den stora kvällstidningen med ett stöddigt långfinger mot brud-etablissemanget.

Alla jublade, utom min mor som tyckte det var lagom käckt att ha svärdottern görandes "fuck-tecken" i Bläddret.

1 kommentar:

Anonym sa...

Att bli vald och drabbas av andras avundsjuka är inte ett dugg roligare än att inte bli vald. Bara en annan sida av samma mynt.

"Smygläsarinnan"