onsdag 11 februari 2009

Två fingrar i hålet- sen får du smaka

Ett av de bättre samtalen med Doktorn fd Avhandlaren gav plats för mycket skratt efter eviga missförstånd.

För vad sägs om repliker som

Man ska ju sätta ett finger i båda hålen. Har du inte provat det?

eller

Jag tycker om att du vill smaka på det jag har.

Det är sjukstuga hemma hos henne och jag kan bli lite avundsjuk när jag hör att barnen får både Maryland Cookies, Dumle och Bakelser.

Doktorn själv ville ha Proviva och krumelurpiller.

En söt replik kom det också från hennes trakter.

– Jag känner att jag inte har riktigt koll på vad du har för dig om dagarna... :o)

Så nu kommer jag i fortsättningen att börja varje morgon med att lägga ut mitt dagsschema här på bloggen.

Och resten av kvällen blir det hockey med Cypressen. Vi ska se Tigers vs Leksand.

Och Sara ska spela dragspel...Sara ska spela dragspel...Kom nu Arne....

4 kommentarer:

Lovisa sa...

Blir inlägget bättre eller sämre av - för sammanhanget inte helt betydelselösa - förtydliganden som att hålen gällde en väggkontakt, och att det där med smaka gällde en Cola Zero...? ;-)

Sämre va?

En helt vanlig man sa...

Lite kanske....

Lovisa sa...

ok... sorry.
Fast å andra sidan... det var ju just dubbeltolkningarna som blev så himla roliga, tillsammans, vilket läsaren inte borde få gå miste om!
(eller kan mina överambitiösa förtydliganden ha något att göra med att Avhandlarens mamma läser denna blogg ibland?...;-))

En helt vanlig man sa...

:o)

Du är så förlåten!

Egentligen blev det roligare med förtydligande, men det vågade jag inte skriva...

Och om mamma läser det här:

HEJ!