måndag 9 februari 2009

Magiska stenar

Natten var lång och sömnen djup och när jag vaknade var det ljust över Söder. En sån där vaknar-känsla där man känner att det spelar egentligen ingen större roll vad klockan är. För jag kunde känna att den i alla fall inte var så mycket att jag skulle riskera att bli sen.

Låg kvar en stund och försökte analysera mina drömmar. En av dem gick ut på att jag kom till jobbet och såg att Hon bredvid satt och rotade i mina papper. Jag betraktade skådespelet ett tag innan jag bestämde mig för att fråga henne varför hon gjorde så där.

Då log hon generat och berättade att hon hade älskat mig sedan första gången vi såg varandra på jobbet för fyra år sedan, och att hon nu ville kolla upp om jag var så bra som hon faktiskt trodde.

För att tyda mina känslor gav hon mig fyra släta stenar som jag skulle hålla i handen och berätta vilka ord som kom till mig.

Jag sa dock ingenting utan gick bara fram och kysste henne passionerat.

Så drömde jag något annat.

Och när jag kom till jobbet i morse berättade Hon bredvid om bråkiga barn medan jag satte på mig ett par trasiga hörlurar. Passionen och glöden var väldigt långt borta...


1 kommentar:

Anonym sa...

åååååhhhh hon skulle bara veta!