torsdag 12 mars 2009

Drömmar av guld


En natt som knappt innehöll någon sömn eftersom jag skulle upp halv fem hann ändå bjuda på en dröm av det mer annorlunda slaget.

Av någon anledning befann sig jag och Lindhy i samma badrum och höll på att göra oss i ordning för en fest. Jag hade precis rakat mig i ansiktet och kände mig lite luden i nacken. Frågar L om hon kan tänka sig att hjälpa mig eftersom det är svårt att komma åt. Hon är lite tveksam först men bestämmer sig ändå för att göra jobbet.

Jag ställer mig på knä för att hon ska komma åt bättre och känner plötsligt att det river som fan. Frågar vad hon gör och då säger hon upprört att jag ju är så jävla luden att det krävs rejäla doningar.

Jag tittar upp och ser L med en bärplockare i högsta hugg, och med den liksom river hon av stora testar av hår från min kropp.

Varför drömmer du sånt där, undrar säkert du läsare.

Jag drömmer ofta sånt som ligger i anknytning med det som hänt under dagen. Och när jag var och klippte mig tidigare på dagen skojade Miss Lee med kunden efter mig och sa att det tog lite tid att sopa upp håret efter den där gubben.

Annars är det ju på riktigt så att det är skitsvårt att raka nacken snyggt själv. Hur fan man än håller hyveln blir vinkeln fel. Det är värre än att backa ett släp.

Just nu är jag i alla fall fri från krull i nacken.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kånkelbär i nacken alltså? :)
Fy satan vad jag garvade åt den drömmen!
/L

En helt vanlig man sa...

Näe. Lingonvecka

Anonym sa...

Ahaaa då förstår jag :) /L

En helt vanlig man sa...

Bra, för det gör inte jag.