torsdag 19 mars 2009

Rågsikt, utsikt, insikt

Gick med mjölig skalle till en timme med F och den gjorde verkligen nytta idag. Faktum är att den växte till 75 minuter med F:s goda vilja. Det viktigaste han lärde mig var hur man startar firma, men det är en annan historia.

Pratade mycket om det lugn som infunnit sig hos mig, ett lugn som samtidigt börjar sprida en liten tomhet. Men en frisk tomhet som jag orkar med och kan behandla.

I alla fall så pratade vi också om livets väsentligheter. Om vad man vill och så där. Kanske vad eller vem man längtar efter och lite annat. Och om jag pratade om någon speciell så kan det hända att den personen redan vet det. Men observera att jag inte säger att det är så. I min bransch är "inga kommentarer" en bra replik.

Dagen kommer nog att flyta på bra. Behöver andrum efter såna stunder. Och ikväll är det enkel hönsaboll med gubbarna.

Borde nog bjuda på lite poesi eftersom det är ett bra sätt att få ur sig tankar, men jag kan nog inte få ihop mer än så här:

Om det skulle vara av väldigt stor vikt
Kan jag såklart sno ihop en liten dikt
Men jag tror det räcker som så
Som impotens-botaren sa:  Låt stå!

Inga kommentarer: