onsdag 25 mars 2009

Så kom man hem då till slut

Karlstad 89 och The Marlboro Man var lite barmhärtiga och släppte iväg mig nån minut tidigare. Jag hade ju ändå jobbat sen 05 i morse. Och de ville väl få snacka lite skit ifred kan tänka.

Bra pizza-middag med Karlstad 89 på kvällen. Han och jag tycker ganska lika om hur jobbet ska skötas. 

Kvällen ganska livfull även om det var svårt att förstå upphetsningen över en grej från Hälsingland.

Otroligt rolig brevväxling med en riks-kuf från Skåne som till slut bjöd ned mig och en hel massa andra folk till en träff vid Leos korvkiosk någon gång under 2010. Bara för att reda ut en hel massa bråk och missförstånd. Det ska dock sägas att han och jag är sams. Det rör sig om en kille som är dåre på riktigt. Men han är på sitt sätt underhållande och jag känner värme inför hans gestalt.

Otroligt rolig sak på banken idag. Jag skulle föra över en större summa pengar från Nordea till Swedbank. Min postväxel var underskriven av en Lena Sundvall. Så skulle Swedbank-killen ringa och cleara med Nordea. Då frågar han om det jobbar en Lena Sundvall där.

– För vi har en sån tjej här också, säger han.

Så på två olika bankkontor på Söder jobbar två kvinnor med samma, i alla fall ganska ovanliga namn.

Roligast i det hela var att Swedbank-Lena var på semester på Mallorca.

Så jag och hennes killkollega började garva om att hon säkert var och jobbade i smyg på Nordea.

Så slutar den här dagen. För man vill ju ha in inlägget under onsdagsfliken 


2 kommentarer:

Batterisyra sa...

kan ju meddela att inlägget publiceras med tiden då man började skriva inlägget.... så du hade lugnt kunnat skriva vidare efter kl tolv =)

En helt vanlig man sa...

Saknade du en massa i inlägget ;o)