lördag 21 mars 2009

Soppa torsk

Klockan var kanske lite över 24. Jag satte på spellistan för kvällens somning. Men jag tror faktiskt inte jag ens hann till sängen innan jag slumrade.

Sjukt trött hela dagen igår. Men inte på något dåligt sätt, utan mer avslappnat.

Sådär så att jag kunde ligga på soffan och kolla på både Antikrundan och Gokväll (ja jag är 82 år).

Det enda vettiga jag gjorde, efter lunchen med Lindhy, var väl egentligen att hämta Polly på Bromma Flyg och skjutsa henne in till stan.

Satt ner och snackade med hennes anhöriga en stund och skulle sen dra hem till Söder. På väg ut på Centralbron känner jag hur bilen blir kraftlös. 

Bensinstopp!

Jag visste att jag hade lite soppa men inte så lite. Faaaaan!

Det var bara att ta dunken ur bakluckan och börja vandra.

Ringde Polly och sa att normala vänner hade följt med som ren sympati.

- Haha, sa hon, Vi sitter och tar en öl. Ha det så skoj!

Så där gick jag i mörkret som en annan tjackis på jakt efter några droppar. Hade man varit mindre nogräknad hade man väl slangat någon kärra nere vid Serafen. Men men...

Det tog nån halvtimme extra och sen kunde jag åka hem och bara slappa i min nystädade lägenhet.

Nu ska det spelas hönsaboll hela dagen.

Inga kommentarer: