måndag 9 mars 2009

Full stuga

Idag är det så mycket folk här på jobbet att vi nästan sitter på varandra. En intressant drabbning för någon timma sedan när en utrikeskännare blev skitsur för att han inte kunde komma mellan mig och en man som sitter rygg mot rygg med mig.

-Men kan jag få komma förbi eller. Jag frågade faktiskt nyss, sa utrikeskännaren.

Jag och Lafleur hade en givande lunch på en krog i närheten och jag ser ut att få honom med mig på ett val av pristagare som kommer att förvåna en del och glädja andra.

Livet ter sig ganska harmoniskt för tillfället men jag vore ju inte jag om det inte också fanns en del orosmoln borta i fronten. Vi får se om dom innehåller svavelregn eller mer golden showers.

Jag och Lafleur delade broderligt på en påse Stimorol innan Imitatören tjatade åt sig de sista bitarna.

Och för en stund sedan ringde Kapten Hjälm och sa något mycket bra. Mycket mycket bra.

Måndagsharmoni di kallart!

5 kommentarer:

Z sa...

Kapten Hjälm är Radio Sthlms bästa pratare!!!!

En helt vanlig man sa...

Än så länge ja ;o)

m sa...

"svavelregn eller golden showers"

eh... vilket menar du är det negativa?

Z sa...

Ska du börja jobba på radio STHLM??? N är anställd på den avd. Han ska btw jobba på spurten v innan påsk. Du?

Batterisyra sa...

Haha jag är lika fundersam som "m"...