torsdag 26 mars 2009

Jag har fått Satan i huset

I all enkelhet står jag i köket och ska vispa en bunke med grädde. Känner mig lite smålat och börjar leta efter elvispen. Efter några minuters sökande minns jag att den jag använde senast är tillbaka hos mamma och att min nya var en gåva från tomten. Den är ännu ouppackad.

Jag dyker ned i mitt skåp och plockar fram den oväntat tunga kartongen från Hugin.

En grå pjäs på runt 400 gram vilar plötsligt i min hand.

Visparna och degkrokarna ser ut som vanligt, och jag tar visparna och fäster dem i själva maskinen.

Då ser jag plötsligt en knapp som har texten on/off.

Och en annan som har texten EJECT.

Vad fan är det här?

Var är den där vanliga knappen med 1,2,3 som fanns i köket förr?

Den som sen blev 1,2,3,4,5,6.

Det finns ingen sån.

Den här jävla elvispen har en plusknapp och en minusknapp. Och en display.

Och när man tryckt på on ska man mata fram en hastighet.

Det finns 16 stycken. Herregud.

Grädden var vispad på under 30 sekunder. Inget ljug.

Det här kommer att gå åt helvete.

Inga kommentarer: