fredag 6 mars 2009

Here´s Johnyyyy

En veckas paus från bloggandet har gjort nytta för tankeverksamheten. Det var nog lite tjohejsan där i pallet förra veckan. Nu är det lugnare.

Eller vad sägs om att En helt vanlig man vaknar klockan 7 på morgonen och ligger och drar sig ett tag. Lyssnar på lite morgon-tv och kommer sen på det vansinniga påfundet att ge sig ut på en riktig långpromenad. Och nu snackar vi lång.

Det blev en runda ner genom Hammarby Sjöstad och bort mot Henriksdal. Söder Mälarstrand upp mot Västerbron. Across the bridge. Norr Mälarstrand och sen genom Gamla stan och hem.


Och varför inte. Jag var i alla fall och hämtade ett boendeparkeringstillstånd som jag kan ha nytta av i fortsättningen. Jag fick en kul pratstund med The Mac som kom ut från sin port när jag gick förbi där. Hängde med henne till skoaffären där hon hämtade ut en stövel som hade blivit förstörd i jobbet.

Blev även flörtad med av en kille som kapade grenar på ett träd invid Riddarfjärden. Mitt bögtycke verkar inte ha nån gräns.

Så blev det lunch med min gamle vän Sprattelgubben. Vi insåg att vi inte setts på ett år och det blev en kul timme med prat om trombonspelande barn, Tintinmuseum och usla ordvitsar.

Kvällen går i det rödas tecken. Men utan prickar.

Kram på er läsare, om det finns några kvar,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att se dig on-line igen.

*Smygläserskan*

Z sa...

Klart det finns läsare. Såeciellt dina trogna som saknast dig. Både fysiskt och i sajberrymden...SJälv är jag hemma och har magsjuka. Eller ngt med magen i allafall...

Anonym sa...

Jag blev lite orolig faktiskt....trevligt att du är tillbaka!