söndag 8 mars 2009

Skriv upp i almanackan


Jag är knappast killen som gjort mig känd för att se framåt och längta. Snarare är jag en bakåtsträvare i kolossalformat. Det är liksom inte för inte som den härstrofen gjort stora intryck i mitt liv.

"Jag skulle byta varje morgondag mot en enda av de dar. Då jag och Anna sjöng och skrattade som barn"

/Lalla Hansson

Men nu har jag kopplat in den stora längtar-termometern i hjärnan, och den gick i topp nästan direkt.

Den 23 april är det dags för skivsläpp. Då kommer Magnus Lindbergs nya platta "Ett eget liv" ut i handeln.

Det känns nästan lite heligt på något vis. Ett skivsläpp med Mankan är liksom inte något som tillhör vardagshändelserna. Många av låtarna har man förstås redan hört på diverse konserter de senaste åren, men att höra dom mixade och med kanonljud kommer att bli en annan sak.

Att längta efter ett datum är förenat med livsfara för den som har åldrande-skräck. Men nu kan jag faktiskt tänka mig att lägga till en dryg månad av mitt alltför korta liv för att det ska få bli kvällen den 22 april och man får hoppa i säng med vetskapen om att det finns godsaker på Pet Sounds dagen efter.
Sen får man ju konstatera att ibland är livet orättvist också. På Valborg spelar Magnus Lindberg med band live i Nynäshamn. Samma kväll lirar Perssons Pack live i Uppsala. Och så Olle Ljungström live i Stockholm.
Okej, Mankan vinner såklart mina pengar. Men det är fan strid på upploppet.
*fotot plockat från marymusic.se

Inga kommentarer: