söndag 22 mars 2009

Söndagseftermiddag

En söndagseftermiddag kan man avnjuta på flera olika sätt.

Det kanske bästa är att ligga i soffan och kolla fotboll.

I flera tusen år har jag jobbat på söndagar. Vecka ut och vecka in. Först nu förstår jag hur jag plågat mig själv.

Söndagar är ju sköna. Man ska ju softa då.

Som jag gjort idag. Varit hos pappa och tänt ljus. Städat lite. Softat.

Min vän Polly var med sina anhöriga på KB igår. Känns lite orättvist att man väljer ett sånt klassiskt ställe utan att veta var man är.

"Å i baren nere på KB står poeterna på led
Å dom kliar sig i skägget å säger världen går på sned"

Nu ska jag åka och träna med Ausra. Blir nog inte så blodigt. Flera farbröder från igår skulle vika ner sig idag. Tunnisar.

Dags att leta fram lite kläder nu då. Alla har ju inte råd att köpa en massa nytt.

Och för övrigt är även en fuskig armhävning en armhävning.

Och ännu mer för övrigt är Sextisju Sextisju en sanslöst bra låt med sagolik text

Inga kommentarer: