lördag 14 mars 2009

Vad pojkar vill ha!

Mitt blod rinner till när din svarta klänning åker av...

Har just fått iväg en låtlista till Bobby Ewings mamma. Det börjar bli lite sug i bröstet efter kvällens konsert. Får för mig att den kommer att bli speciell. Och när jag känner så brukar jag ha rätt.

Cirkus har faktiskt gett en del schyssta upplevelser genom åren. Som när Waterboys för första gången på de 23 konserter jag sett bestämde sig för att spela Saints and Angels och jag helt enkelt var tvungen att hålla Brudmagneten i handen.

Eller när Lundell spelade Snart kommer änglarna att landa så jag fick yrsel och var tvungen att sätta mig.

Eller när Knut Agnred för 500 år sen sjöng Borås Borås på någon TV-inspelning med Loffe Carlsson. Jag har alltid gillat Knut, och en vän till mig har faktiskt varit kär i Loffe Carlsson.

Vad Thåström ska bjuda på för att överraska ikväll vet jag inte. Men det lär jag återkomma om i morgon.

Syrran går hemma och laddar med nya skivan och Bobby Ewings mamma har ont i halsen. Bobby Ewings pappa efterlyser låtlista och det ligger alltså förväntan i luften.

Nu blir det fotboll igen.

Inga kommentarer: