måndag 16 mars 2009

To whom it may concerne


Jag ligger på min bäddade säng och viskar ditt namn. Smakar på det. Har aldrig känt någon som heter som du. Det fanns en flicka i en parallellklass en gång som var tränare i gymnastik. Jag minns att hon hade ett solskensleende.

Jag håller i mobilen och displayen visar ditt namn. Tittar på det. Har aldrig haft ett sånt namn i telefonen. Det finns en blond flicka som jobbar nära mig. Jag vet att hon skrattar med ögonen.

Jag går en promenad i skogen och gör ord av ditt namn. Leker med det. Har aldrig haft det namnet i min hjärna. Det finns en kompis vars dotter är en kopia av sina föräldrar. Jag vet att hon är levnadsglad.

Det är lika vackert att skriva som att säga. Går inte att låta bli att le när man säger det. Värmen kommer när jag tänker det. Längtan när jag ser det.

Jag sitter vid vattnet och kramar din hand. Känner på den. Har aldrig hållit en sån underbar hand. Det fanns en mamma en gång som värmde mig. Jag kommer alltid veta hur hon var.

Jag reser med dig genom världen. Lever med dig. Har aldrig vågat leva så här. Det fanns en upptäckare för länge sedan. Jag ville vara som han när jag var liten.

Jag somnar med dig på natten. Drömmer med dig. Har aldrig upplevt såna drömmar. Det finns en kaka som heter dröm. Jag åt såna hos min farmor på sommarlovet.

Inga kommentarer: