fredag 27 mars 2009

En eftermiddag på Coop

Jag drog alltså iväg till Coop i Haninge för att fredagshandla lite. När jag var liten hette det Obs i Handen, och det heter det väl egentligen fortfarande i mitt huvud.

Fick den stora äran att välja mellan stor och eller liten kundvagn. Jag tog den lilla som den singelkille jag är. Den var enorm ändå.

Det blev en ganska schysst handling trots att den var spontant påkommen. Kom ihåg prylar som tandkräm, buljongtärningar och blåbärssoppa.

Skippade allt vad snacks och godis heter.

Eftersom jag handlat för över 200 kronor blev jag bjuden på Aftonbladet om jag fyllde i en kupong. Man skulle skriva sitt namn:

JANNE LÅNGBEN

Så textade jag väldigt tydligt. Tjejen i kassan såg det och skrattade faktiskt.

På väg ut stod det två mycket seriösa 25-åringar i vita rockar och ville dela ut gratis Omega-3. Sen skulle man säkert teckna upp sig på nåt livslångt abonnemang.

- Men allvarligt. Ta av er rockarna, sa jag. Vilka tro ni att ni är? Cityakuten...

De blängde surt på mig. Men jag kunde inte låta bli att se det patetiska i att försöka leka doktor när de förmodligen inte har mer än en halvtimmes utbildning.

Jag fick en femma tillbaka för min vagn. Och åkte hem.

Inga kommentarer: