onsdag 18 mars 2009

Stryk av morsan på maran

Så kom då starten i det så fruktade maratonloppet. Konstigt nog ägde det rum hemma i min gamla barndomsförort. Och konstigt nog var jag inte så peppad och laddad som jag borde vara. Jag köpte en Coca Cola och en Kexchoklad på Pressbyrån till frukost för jag tänkte att något måste man ju ha i sig.

Starten gick och för att vara ett stort lopp måste jag säga att det var förvånansvärt få deltagare. Jag sprang iväg ensam. Redan på torget utanför centrum blev jag osäker på vägen och lyckades springa ordentligt fel. Hamnade i gamla hönsabollshallen där jag blev sittandes med gamla vänner från förr. Vi pratade minnen i säkert en halvtimme innan jag behövde kuta iväg.

Därute såg jag en och annan löpare med nummerlapp och förstod i alla fall åt vilket håll jag skulle röra mig.

Kom upp till stora torget och fick där sällskap av Storlimpan som inte hade avslöjat att han skulle vara med.

Nu fick vi både middag och gott att dricka och dessutom var det utdelning av tusentals saker. Jag fick en dvd-spelare och en fyra meter lång filt. Skulle man få behålla grejerna var man tvungen att ha dem med under loppet.

Vet inte hur jag löste det men jag sprang i alla fall vidare och kom till slut i mål på 5.13 någonting. Var hyfsat nöjd med tiden eftersom nästan alla andra vänner brutit loppet.

Men så får jag tag i en resultatlista och kan konstatera att min egen mor har en tid på 5.04.

Stryk av morsan alltså. På maraton. Och då ska man veta att hon tycker att en LÅNG RUNDA med Greven aka Bertil är att gå i 10 minuter.

Dessa drömmar.


Inga kommentarer: