fredag 27 mars 2009

På lunchäventyr i förorten

En fredag på det stora företaget där Lindhy jobbar var som en fredag i ett stendött Östberlin.

En och annan arbetare tittade hålögt på kullerstenarna och gick mot någon huskropp med en stiliserad bokstav på utsidan.

Jag tror vi satt i B.

Matsalen erbjöd Biff a la Lindström som bästa alternativ. Så vi avstod.

I den så kallade bistron fanns en tallrik med Thaikyckling. Jag valde den först. Hon som är anställd av Samhall frågade om jag skulle äta där. Jag sa ja.

Lindhy fick stångas med en färdigpackad baguette.

Hon hade en skitsnygg skinnjacka som gjorde mig avundsjuk. Jag en stickad tröja som inte hade samma effekt.

Efter drygt 20 minuter skulle hon jobba igen. Jag åkte till Coop och köpte mer mat.

Under tiden jobbade de andra vidare med sitt. Alla ville nog egentligen vara lediga.

Lunchen var trevlig. Det brukar dom vara i Lindhys sällskap. Även om det finns mycke tok att prata om.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns alldeles för mycket tok att prata om! Tack förresten, jag är nöjd med min gamla skinn-paj. Med betoning på gammal! Har inte använt den sedan 90-talet men jack-fan är ju från 70-talet så nästan lika "ung" och fräsch som jag *asg*
Tack för bra lunch trots halv-sunkigt käk och fröken samhall som serverade :)
/L

En helt vanlig man sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.